Kinezjologia edukacyjna cz.3

Witam Państwa!

Dzisiaj zachęcam Państwa do ostatniego postu związanego z ćwiczeniami dla naszego mózgu , czyli kinezjologią edukacyjną.

W tej części przedstawiam ćwiczenia energrtyzujące.
Ćwiczenia te mają za zadanie wzmocnić system nerwowy, poprawić koncentrację oraz organizację działań, wzmocnić stabilność, jak też usprawnić pracę oczu.

Najważniejsze jest picie czystej niegazowanej wody. Zaleca się żeby przed każdą aktywnością wziąć łyk wody. Woda jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania układu limbicznego, niestety w przypadku stresu zapotrzebowanie na wodę wzrasta.

Energetyczne ziewanie – opuszkami palców masujemy kolistym ruchem obszary znajdujące się poniżej stawu skronowo – żuchwowego, w kierunku policzków, dążąc do naturalnego ziewnięcia. Jeśli ziewanie nie przychodzi samo, począkowo lekko twieramy usta I jednocześie gęboko naabieramy , a naastępnie nabieramy powietrze.

Pozycja Dennisona – składa się z dwóch części
Pierwsza: zwiń ręce jak do „idzie kominiarz po drabinie”, skrzyżuj stopy (ćwiczenie najlepiej wykonywać na siedząco, leżąco lub stojąco w podparciu), spokojnie oddychaj, zamknij oczy. Podczas wdychania powietrza przez nos trzymaj język na podniebieniu i rozluźnij przy wydychaniu powietrza przez usta. Ćwiczenie należy wykonywać przez około 1 minutę.
Druga: stopy należy ułożyć równolegle, opuszki palców połączyć razem u obu dłoni, oddychaj głęboko. W tej pozycji również pozostajemy przez 1 minutę. Osoby, które nie są w stanie zwinąć dłoni w „kominiarza” mogą krzyżując ręce „schować” dłonie pod pachy aby wystawały wyłącznie kciuki.

Dodatkowym ćwiczeniem jakie można wykonywać z dziećmi, a jakie niezmiernie im się podoba jest „Bitwa na kulki”. Do niej wystarczy kartka wielkości A4 lub gazeta podobnej wielkości. Dzielimy ją na w miarę równych 8 kawałków. Kładziemy po 4 karteczki z lewej jak i prawej strony. Następnie jednocześnie sięgamy obiema dłońmi po kartki. Symultanicznie zgniatamy kulki obiema dłońmi. Musimy pamiętać aby żadna ręka nie „odpoczywała” w trakcie pracy drugiej. Kiedy już zgnieciemy wszystkie karteczki i po naszych obu stronach będziemy mieli po 4 kulki papierowe przystępujemy do ataku armatkami śnieżnymi. Armatkę tworzymy z własnej dłoni. Lewą rękę zwijamy w pięść tak, aby kciuk znajdował się na zewnątrz palców. Kulkę z prawej strony kładziemy prawą ręką na naszą armatkę. Następnie pstryknięciem prawej dłoni wykonujemy strzał. Kiedy zużyjemy wszystkie kulki z prawej strony nasza prawa ręka staje się armatką, a lewa wykonuje strzały. Na koniec można zaktywizować dziecko do pozbierania kulek na czworakach (ruch naprzemienny!) aby znowu miało 8 papierowych kulek.

Proponuj filmik, w tórym zaprezentowana jest zycja Cooka pozycja skupieniopraz pompowanie piętą (opisane wcześniej).
https://www.youtube.com/watch?v=FXr9vsCtRZI

Zachęcam do regularnch ćwiczeń, które porawią naszą codzienna prcę mózgu. Możemy zauważyć poprawę kocentracji, szybsze spozreganie, większą atwość w wywiadaniu się, ogólne lepsze funkcjonowanie. Idąc za prostą maksymą “ruch jest lepszy niż brak ruchu”

źródło:
zasoby internetu
Materiały szkoleniowe