Karolina Miller-Świtalska – pedagog szkolny
Godziny pracy:
Poniedziałek 11.00 – 15.00
Wtorek 08.00 – 13.00
Środa 08.00 – 13.00
Czwartek 10.00 – 14.00
Piątek 08.00 – 12.00
W szczególnych przypadkach proszę o kontakt telefoniczny 68 363 67 23 wew. 25 w celu ustalenia innego terminu spotkania.
Czym zajmuje się pedagog?
Pedagog to ktoś kto wysłucha, zrozumie, doradzi, podpowie, nie ocenia, nie krytykuje, nie wyśmiewa, udzieli pomocy i wsparcia.
Uczniowie mogą zgłaszać się do pedagoga, gdy:
– mają problemy z rówieśnikami,
– mają problemy rodzinne,
– czują się samotni,
– myślą, że nikt ich nie rozumie, chcą podzielić się swoimi sukcesami i radościami.
Mogą przyjść z każda sprawą, z którą sami nie potrafią sobie poradzić.
Rodziców zapraszam, gdy :
– niepokoi ich zachowanie dziecka,
– chcą porozmawiać o dziecku,
– zauważają u dziecka problemy,
– znajdują się w trudnej sytuacji materialnej.
Zadania, które w myśl najnowszego rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej zostały przypisane szkolnemu pedagogowi:
- 24. Do zadań pedagoga i psychologa w przedszkolu, szkole i placówce należy w szczególności:
1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych
i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań
i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier
i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
3) udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
4) podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
5) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
6) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
7) pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
8) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:
- a) rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo
w życiu przedszkola, szkoły i placówki, - b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
W ważnych sprawach proszę o kontakt w innych godzinach. Jestem dostępna poprzez dziennik Librus.